16 Kasım 2010 Salı

MEB'deki Maaş Dengesizliği

MİLLİ EĞİTİMİ BAKANLIĞINDA ÜCRET DENGESİZLİĞİ....
2008 yılı toplu görüşmede mutabakat metninde ‘eşit işe eşit ücret’ ilkesi gereği idari hiyerarşideki ücret dengesizliğinin giderilmesi için karar alınmıştı. Ancak alınan karar doğrultusunda İlçe Milli Eğitim müdürlerinin, Şube müdürlerinin ve İlköğretim müfettişleri ile İlköğretim Müfettiş yardımcılarının ek ders ücretleri arttırılırken, şeflerin ek ders ücretlerinde herhangi bir iyileştirme yapılmamıştır. Bu uygulama, çalışma barışını olumsuz yönde etkilemiştir. Benzer konumda bulunan diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan emsali personelle Milli Eğitim Bakanlığı personeli arasındaki gelir dengesizliği iyice açılmıştır. Karar kapsamında bulunan personele ilişkin düzenlemeler bugüne kadar personel ayırımı yapılmadan hep birlikte değerlendirilirken, son düzenlemeye şeflerin dahil edilmemiş olması, aynı koşullarda çalışan şefleri üzmüştür. Bu nedenle, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında çalışan şeflerin de ek ders ücretlerinin iyileştirilmesi yönünde düzenleme yapılması gerekmektedir.
Bu mağduriyetin giderilmesini Milli Eğitim Bakanımız Nimet ÇUBUKÇU'dan bekliyoruz..
Milli Eğitim Bakanlığında Çalışan Şeflerin Özlük Hakları Ne Zaman Düzelecek?
Bilindiği üzere yönetim kademelrinin ilk basamağını şefler oluşturmaktadır.Şefler uygulamada ve teknik bilgi düzeyinde işlemler yürüten kadrolardır.Bir kurum yada kuruluşta şefler ne kadar yetişmiş ve işlerine hakim iseler,iş ahlakları ne kadar düzgün ise o kurumda işler o kadar düzenli yürütülür.
Milli Eğitim Bakanlığının merkez teşkilatı ve taşra teşkilatında çok sayıda şef çalışmaktadır.. bunların çoğu bu unvanları görevde yükselme yönetmeliği çerçevesinde sınavla kazanmışlardır.Bunların çoğuda yükseköğrenim mezunlarıdır.Ancak Milli Eğitim Bakanlığında çalışan şeflerin özlük durumlarıda gün geçtikçe kötüleşmektedir,özellikle ücret düzeyinde sıkıntılı bir konuma girmişlerdir.Maaş olarak vhki ve memurların altında maaş alır hale gelmişlerdir.Ek ders ücreti olarak 15 saat ödenen ücret olmasa en düşük maaş alanlar gurubuna gireceklerdir.Şeflere 15 saat k ders ödemeleride ne kadar hukukidir,oda başka bir tartışma konusudur.Bunun yerine bu ödemenin tazminat şekline dönüştürülse daha doğru olacaktır.
Şeflere denge tazminatının ödenmemesi onlara yapılmış olan en önemli haksızlıktır.Milli Eğitim Bakanlığında çalışan şeflere denge tazminatı ödemesi yapılırsa bir nevi durumlarının düzeleceği kanaatindeyiz.
Sonuç olarak Milli Eğitim Bakanlığı şeflerinin özlük durumları iyileştirici bir çalışma yapmalı ve bir an önce durumları iyileştirilmelidir.yoksa kendini yetiştirmiş deneyimli şeflerini kaybedecek, bu da zaten ağır aksak işleyen eğitim bürokasisini daha da zor bir duruma sokacaktır
ÜVEY EVLAT ŞEFLER
Bir gerçek varki Özellikle Taşrada İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin en az diğer Yönetici ve memurlar kadar beki daha da fazla yükünü çeken yetenekleri kısıtlı ŞEFLER BUNU HAKETTİLER SANIRIZ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder